29 Mayıs 2014 Perşembe

“AŞK MEDENİYETİNE YOLCULUK”/Hasan EJDERHA

 Başlık ne güzel değil mi? “AŞK MEDENİYETİNE YOLCULUK” Ahmet SEZGİN’in denemelerinden oluşan kitabının adı bu. “etüt yayınları” 2014-Samsun. Kitap; 160 sayfa. İki bölümden oluşuyor. Birinci Bölüm: Aşk Medeniyetinin Çocukları; yirmi bir deneme den oluşuyor. İkinci bölümün başlığı ise: Nerdesin Ey İnsanlık; yirmi denemeden oluşuyor. Dolayısıyla toplam kırk bir deneme ile tamamlanıyor kitap. Kırk bir kere maşallah. Kitabın muhtevasını oluşturan denemeleri okuyunca sizin de maşallah diyeceğinizden eminim.

            Kitapta çok güzel denemeler okudum. Birkaçının başlığını paylaşmak isterim:
            Birinci Bölüm:
            “Yolumuzun Kandilleri, Türk Klasikleri”
            “Çile ve Sabırla Olgunlaşmak”
            “Şiirlerle Gönül Yolculuğu”
            “Aşk Medeniyetine Yolculuk”
            “Fethin Ruhu ve Fetih”
“Osmanlı’nın Yürek Adamları”
“İçimizdeki Kaf Dağı’na Yolculuk”

İkinci Bölüm başlıklarından bazıları ise şunlar:
“Türkçenin Feryadı”
“Kamus Namustur”
“Çağdaş Yokuşlarda Entel Takılmak”
“Mankurtlaşan Aydınlar”
“Farkı Fark Et(me)mek”

Kitabın muhtevası ve bölümlerdeki başlıklar ile ilgili özet alıntılar yapmıştım. Başlıkların muhtevasını oluşturan denemeleri size bir miktar koklatmak istemiştim. Ama vaz geçtim ve geri çıkardım. Zira o kadarcık koklatma ile yetinip kitabı okumaktan, okuma arzusu tatmin olacak olanları kınamak için tanıtım özetini çıkardım. Lütfen kitabı alın ve okuyun. Nefis denemeler var. Çocuklarınıza okutun ki: “Bu çocuk neden böyle oldu?” diye feryat etmeyesiniz gelecekte…
Etüt Yayınları: Pazar Mahallesi Pazar Camii Sokak. No: 12 İlkadım/Samsun
Kitap ayrıca “Kitapyurdu”ndan da internet aracılığı ile temin edilebilir.
Ahmet SEZGİN’i ve kitabı satın alıp okuyanları tebrik ediyorum.


1 yorum: